Fortrydelsesret
Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Du skal give os besked om ønsket fortrydelse af køb i en mail til info@damborg.dk

Udfyld vores formular her.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Hvis dit køb har været over 500 kr. og du har valgt med / uden omdeling, og i den forbindelse har fået leveret fragtfrit tilbageholder Damborg.dk reelle fragt omkostninger. Det samme gør sig gældende for levering over 1.000 kr. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder forbeholder vi os retten til at fratrække evt .leveringsomkostninger vi måtte have haft.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, eller er mangelfuld kan det medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder forbeholder vi os retten til at fratrække evt .leveringsomkostninger vi måtte have haft. Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Varen sendes retur til:

Damborg Isenkram
Kordilgade 81 
4400 Kalundborg 
Mærket: E-shop

Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr. efterkrav. eller pakker sendt med DAO

 

Reklamationsret
Købelovens mangels regler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du må ikke sende varen retur før, du har kontaktet vores kundeservice pr. mail eller telefon, da vi skal tage stilling til, om varen skal sendes retur eller ej. Hvis varen skal sendes retur, vil du modtage en returlabel på mail, som skal benyttes. Du må ikke selv postere forsendelsen uden samtykke. Når vi har modtaget din reklamation, vil vi behandle den hurtigst muligt. Du vil blive kontaktet pr. mail med nyt om din reklamation.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge vores standardfortrydelses formular med detaljeret beskrivelse af problemet. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr. efterkrav. eller pakker sendt med DAO