Kunderservice er klar til at hjælpe dig med de spørgsmål, du har.
Generelle oplysninger:
Damborg Isenkram ApS - Est. 1952 (Damborg.dk)
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
E-mail: [email protected]
Tlf.: 30 32 93 19 Telefontid hverdage 10:00 - 12:00
Etablerings år: 1952
CVR nr.: 17808486
Betalingsmuligheder:
På Damborg.dk kan man betale med følgende betalingsmidler.
- Betalingskort (Dankort, Visa, Visa Elektron, Visa-dankort, MasterCard, Eurocard & Maestro)
- EAN-nummer (Gælder kun offentlige/kommunale institutioner)
- MobilePay
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Damborg.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Ved anvendelse af EAN betaling, så skal ordren være over 500 kr.
Bemærk: Du skal være opmærksom på, at hvis du betaler ordren med et MasterCard, Visa Elektron eller udenlandsk betalingskort, vil NETS straks reservere beløbet på dit kort. Ved en reservation på dit betalingskort i forbindelse med en evt. annullering af ordren har damborg.dk ingen mulighed for at hjælpe med ophævelsen. Du bør i stedet kontakte dit pengeinstitut eller Teller, der håndterer korttransaktioner i Danmark.
Se evt. beskrivelse for regler ved reservation på MasterCard her.
Levering:
Damborg.dk sender alle pakker med GLS. Det giver os ikke de bedste fragtpriser, men langt den bedste service for vores kunder. Alle vores leveringstider er vejledende. Leveringstiden er 1-2 hverdage. BEMÆRK at der under kampgner som f.eks. Black friday kan forekomme længere behandling og leveringstider.
Ved køb over 499 kr. leverer Damborg.dk din bestilling fragtfrit til pakkeshop – ved køb over 1000 kr. leveres pakken fragtfrit uanset leveringsmetode.
*Dog ikke gældende ved udvalgte haveartikler & havemøbler.
GLS levering:
Pakkeshop 39,00 kr.
Erhverv med omdeling 39,95 kr.
Privat med omdeling 59,95 kr.
Erhvervslevering med GLS:
Det er kun muligt at vælge erhvervslevering hvis forsendelse sker til en virksomhedsadresse. Kravet er samtidig at der er nogen til at godkende modtagelsen på adressen mellem kl. 7:00 og 17:00 på hverdage.
Damborg.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS og forhold, der er udenfor vores rækkevidde.
Levering i julen 2023
Hos Damborg gør vi alt hvad vi kan, for at årets julegaver når frem i tide.
For at du kan være helt sikker på at pakken når frem, har vi lavet denne oversigt til dig. Her kan du både se hvornår du senest skal bestille - og hvornår pakken leveres.
Vælger du levering med GLS, skal du bestille senest onsdag d. 20/12 kl 12.00 hvis du skal være helt sikker på at pakken er fremme til jul.
GLS deler pakker rundt helt frem til 23/12 - både privat omdeling og til pakkeshops.
Har du fået besked om at en vare er i restordre eller skal komme fra vores fjernlager, så hører du fra os hurtigst muligt.
Danske Fragtmænd levering:
Levering af haveartikler & havemøbler
Fragtlevering (bro faste øer i Danmark) fra 90 – 300 kr. alt afhængig af vægt og/eller volumen på ordren.
Fragt ikke bro faste ø'er 610,00 DKK
Hvis ingen træffes på adressen, kan vi stille varen på adressen, hensigtsmæssigt tættest muligt på kantstenen i forhold til områdets beskaffenhed.
Husk, at det vil være på eget ansvar. Skriv ind i kommentarfeltet, om vi må stille varen.
Leveringstiden sker normalt indenfor 2-5 hverdage efter bestilling. Her vil du modtage en besked på mail, hvornår vi forventer at leverer din ordre.
Hvis varen ikke er på lager, er der længere behandlingstid, her vil du få besked pr. mail.
Ved kampagner kan der forventes ekstra behandlingstid.
*Dog ikke gældende ved udvalgte haveartikler & havemøbler.
Levering til ikke bro faste øer er der ligeledes ekstra fragtgebyr på 610 kr.
Bemærk at der kan blive opkrævet ekstra fragtgebyr på forsendelser som er ekstra store/tunge. (primært på haveartikler og havemøbler) Dette vil stå på den enkelte vare og vil fremgå ved betaling.
Indsigelser om transportskader mv., bedes gjort straks på leveringsdagen. Det er bedst, af bevismæssige årsager. Jo længere tid du venter, jo sværere kan det blive at sandsynliggøre, at det var en transportskade.
Modtager du en varer, som har taget skade under forsendelsen, så opfordrer vi dig kraftigt til straks at tage et billede, inden du pakker varen ud, og sende dette billede til os på mail: [email protected].
Fortrydelsesret:
Find vores returformular her
Som kunde hos Damborg.dk har du 180 dages fortrydelsesret, fra den dag du modtager din ordre – Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er som kunde dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten retur til os.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Her må du ikke sætte din label på pakkens original kasse, dette skal gøres på en papkasse.
Hvis du skulle fortryde hele eller dele af din bestilling udfyldes returformularen og sendes med retur. Varen skal være ubrugt og i original emballage.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb
Varen sendes retur til
Damborg.dk
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
Mærket: E-shop (ordre nr.)
Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr efterkrav eller pakker sendt med DAO (pga. de ikke bliver leveret på vores adresse og ingen har kvitteret for levering)
Bemærk at du ikke kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse af pakken uden at give os besked. Hvis pakken ikke hentes uden aftale med os, fratrækkes returbeløbet returfragt.
Der kan forekomme udsolgte varer, hvor vi er nødsaget til at annullere bestilling, her vil kunden få besked via. mail.
Hvis en ordre nægtes ved modtagelse, modtagernavn ikke står på postkasse/døren eller pakken ikke afhentes i pakkeshop/boks fratrækkes returbeløbet returfragt.
F.eks. henter du ikke en pakke i pakkeshoppen, eller nægter modtagelse når GLS/Posten vil leverer den til dig, så trækker vi 59,95 kr. ved modtagelse hos os.
Inden vi gør dette, vil du for en mail og mulighed for at bestille en genudsendelse af din pakke til 29,95 kr.
Er der fejl eller mangler ved levering, bør kundeservice kontaktes inden for 3 hverdage.
Vi leverer ikke til lande udenfor Danmark (heller ingen forsendelser til Færøerne og Grønland)
Send din pakke korrekt retur
- Send altid retur i en papkasse eller anden beskyttelse, og aldrig direkte i varens egen æske.
- Send altid pakken direkte til vores adresse. Vi kan ikke afhente pakker sendt til pakkebokse, posthuse og lign.
- Du kan sende retur med enhver fragtmand som kan levere til vores adresse. Vi anbefaler PostNord eller GLS (se link til billig returlabel herover).
- Husk at vedlægge dit ordrenummer i returpakken, ellers kan vi ikke kan se hvem du er.
- Send aldrig reklamationer retur før du har været i kontakt med os.
- Pakker som går i stykker under forsendelse grundet mangelfuld emballage, risikerer fradrag i det returbetalte beløb.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Hvis dit køb har været over 500 kr. og du har valgt med / uden omdeling, og i den forbindelse har fået leveret fragtfrit tilbageholder Damborg.dk reelle fragt omkostninger. Det samme gør sig gældende for levering over 1.000 kr. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder forbeholder vi os retten til at fratrække evt. leveringsomkostninger vi måtte have haft.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder forbeholder vi os retten til at fratrække evt .leveringsomkostninger vi måtte have haft. Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved reklamation bedes du kontakte os INDEN evt. tilbage sendelse af varen, og gerne med tydelige billeder samt forklaring.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Forbehold for fejl og ændringer:
Alle priser på Damborg.dk er dagspriser, der kan derfor ske ændringer i prisen. Der tages forbehold for udsolgte varer, prisfejl, trykfejl og lagerstyringsfejl du har bestilt.
Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Damborg Isenkram APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Salecto.dk er dataansvarlig.
Som registreret hos Damborg Isenkram APS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected].
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til tredje part.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-06-2023