Kunderservice er klar til at hjælpe dig med de spørgsmål, du har.
Kunderservice er klar til at hjælpe dig med de spørgsmål, du har.
Bemærk at der kan forekomme længere leveringstider under travlhed - der pakkes på højtryk hele dagen og i weekenden, så vi kan få jeres pakker ud af døren. Der kan også forekomme længere leveringstid hos GLS fra midt November til sidst i december. Tak for din forståelse og tålmodighed!
Generelle oplysninger:
Damborg Isenkram ApS - Est. 1952 (Damborg.dk)
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
E-mail: [email protected]
Tlf.: 30 32 93 19 Telefontid hverdage 10:00 - 12:00
Etablerings år: 1952
CVR nr.: 17808486
Betalingsmuligheder:
På Damborg.dk kan man betale med følgende betalingsmidler.
- Betalingskort (Dankort, Visa, Visa Elektron, Visa-dankort, MasterCard, Eurocard & Maestro)
- EAN-nummer (Gælder kun offentlige/kommunale institutioner)
- MobilePay
Ved anvendelse af internationale betalingskort, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Damborg.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke kortgebyr.
Ved anvendelse af EAN betaling, så skal ordren være over 500 kr.
Bemærk: Du skal være opmærksom på, at hvis du betaler ordren med et MasterCard, Visa Elektron eller udenlandsk betalingskort, vil NETS straks reservere beløbet på dit kort. Ved en reservation på dit betalingskort i forbindelse med en evt. annullering af ordren har damborg.dk ingen mulighed for at hjælpe med ophævelsen. Du bør i stedet kontakte dit pengeinstitut eller Teller, der håndterer korttransaktioner i Danmark.
Se evt. beskrivelse for regler ved reservation på MasterCard her.
Levering:
Damborg.dk sender alle pakker med GLS. Det giver os ikke de bedste fragtpriser, men langt den bedste service for vores kunder. Leveringstiden er 1-2 hverdage.
BEMÆRK at der under kampagner som f.eks. Black Friday kan forekomme længere behandling og leveringstider.
Ved køb over 499 kr. leverer Damborg.dk din bestilling fragtfrit til pakkeshop – ved køb over 1000 kr. leveres pakken fragtfrit uanset leveringsmetode.
*Dog ikke gældende ved udvalgte haveartikler & havemøbler.
GLS levering:
Pakkeshop 39,00 kr.
Erhverv med omdeling 39,95 kr.
Privat med omdeling 59,95 kr.
Erhvervslevering med GLS:
Det er kun muligt at vælge erhvervslevering hvis forsendelse sker til en virksomhedsadresse. Kravet er samtidig at der er nogen til at godkende modtagelsen på adressen mellem kl. 7:00 og 17:00 på hverdage.
Danske Fragtmænd levering:
Levering af haveartikler & havemøbler
Fragtlevering (bro faste øer i Danmark) fra 90 – 300 kr. alt afhængig af vægt og/eller volumen på ordren.
Fragt ikke bro faste ø'er 610,00 DKK
Hvis ingen træffes på adressen, kan vi stille varen på adressen, hensigtsmæssigt tættest muligt på kantstenen i forhold til områdets beskaffenhed.
Husk, at det vil være på eget ansvar. Skriv ind i kommentarfeltet, om vi må stille varen.
Leveringstiden sker normalt indenfor 2-5 hverdage efter bestilling. Her vil du modtage en besked på mail, hvornår vi forventer at leverer din ordre.
Hvis varen ikke er på lager, er der længere behandlingstid, her vil du få besked pr. mail.
Ved kampagner kan der forventes ekstra behandlingstid.
*Dog ikke gældende ved udvalgte haveartikler & havemøbler.
Levering til ikke bro faste øer er der ligeledes ekstra fragtgebyr på 610 kr.
Bemærk at der kan blive opkrævet ekstra fragtgebyr på forsendelser som er ekstra store/tunge. (primært på haveartikler og havemøbler) Dette vil stå på den enkelte vare og vil fremgå ved betaling.
Indsigelser om transportskader mv., bedes gjort straks på leveringsdagen. Det er bedst, af bevismæssige årsager. Jo længere tid du venter, jo sværere kan det blive at sandsynliggøre, at det var en transportskade.
Modtager du en varer, som har taget skade under forsendelsen, så opfordrer vi dig kraftigt til straks at tage et billede, inden du pakker varen ud, og sende dette billede til os på mail: [email protected].
Fortrydelsesret:
Som kunde hos Damborg.dk har du 180 dages fortrydelsesret, fra den dag du modtager din ordre – Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 180 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er som kunde dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten retur til os.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du bedes ikke sætte din label på pakkens original kasse, dette bedes gøres på en papkasse.
Hvis du skulle fortryde hele eller dele af din bestilling udfyldes returformularen og sendes med retur.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb
Varen sendes retur til
Damborg.dk
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
Mærket: E-shop (ordre nr.)
Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr efterkrav eller pakker sendt med DAO (pga. de ikke leverer til erhvervsadresser .
Bemærk at du ikke kan fortryde et køb ved at nægte modtagelse af pakken uden at give os besked. Hvis pakken ikke hentes uden aftale med os, fratrækkes returbeløbet den reelle returfragt.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Hvis en ordre nægtes ved modtagelse, modtagernavn ikke står på postkasse/døren eller pakken ikke afhentes i pakkeshop/boks fratrækkes returbeløbet for den reelle returfragt.
Inden vi gør dette, vil du for en mail og mulighed for at bestille en genudsendelse af din pakke til 29,95 kr.
Er der fejl eller mangler ved levering, bør kundeservice kontaktes inden for 3 hverdage.
Vi leverer ikke til lande udenfor Danmark (heller ingen forsendelser til Færøerne og Grønland)
Send din pakke korrekt retur:
Send altid retur i en papkasse eller anden beskyttelse, og aldrig direkte i varens egen æske.
Send altid pakken direkte til vores adresse. Vi kan ikke afhente pakker sendt til pakkebokse, posthuse og lign.
Du kan sende retur med enhver fragtmand som kan levere til vores adresse. Vi anbefaler PostNord eller GLS (se link til billig returlabel herover).
Husk at vedlægge dit ordrenummer i returpakken, ellers kan vi ikke kan se hvem du er.
Send aldrig reklamationer retur før du har været i kontakt med os.
Pakker som går i stykker under forsendelse grundet mangelfuld emballage, risikerer fradrag i det returbetalte beløb.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Hvis dit køb har været over 500 kr. og du har valgt med / uden omdeling, og i den forbindelse har fået leveret fragtfrit tilbageholder Damborg.dk reelle fragt omkostninger. Det samme gør sig gældende for levering over 1.000 kr.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Har du betalt med kreditkort, og skal du have penge tilbage, skal du være opmærksom på, at der, afhængig af korttypen, kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer betalingen til beløbet frigives. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene inde for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Damborg.dk
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
Mærket: E-shop (ordre nr.)
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Reklamationsret:
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved reklamation bedes du kontakte os INDEN evt. tilbage sendelse af varen, og gerne med tydelige billeder samt forklaring.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Varen sendes til:
Damborg.dk
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
Mærket: E-shop (ordre nr.)
Forbehold for fejl og ændringer:
Alle priser på Damborg.dk er dagspriser, der kan derfor ske ændringer i prisen.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Damborg Isenkram APS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Salecto.dk er dataansvarlig.
Som registreret hos Damborg Isenkram APS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected].
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til tredje part.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Damborg.dk
Kordilgade 81
4400 Kalundborg
Mærket: E-shop (ordre nr.)
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18-04-2024